REÁLIE

15. října 2014 v 12:07 | Shayla |  PRŮVODCE


HRA
Tato rpg se odehrává patnáct let po konci knih. Gaia byla poražena a Percy s ostatními si žijí své, povětšinou klidné, životy. Občas se dokonce zajedou podívat do tábora, do svého domova, na návštěvu. Abysme zamezili nepřesnostem v datech narození, všechny události v knihách se oproti naší přítomnosti odehrály před patnácti lety, tedy někdy kolem roku 2000 - 2005.
TÁBOR POLOKREVNÝCH
Pro obyčejné smrtelníky prostá jahodová farma nacházející se kdesi na Long Islandu. Tábor je větší, než se na první pohled zdá a po sjednocení se s Táborem Jupiter ještě vzrostl. Jeho hlavním účelem je poskytnout azyl polobohům, hlavně řeckým, ale občas se tu vyskytne i nějaký římský polobůh, který byl z Tábora Jupiter vyhoštěn a nebo ho jednoduše přestal bavit. Celý tábor je obehnaný ochrannou bariérou, kterou vytváří Thaliina borovice. Tábor vede kentaur Cheirón a bohyně kouzel Hekaté.
Celý tábor se rozkládá na ploše 234 km², což je přibližně polovina velikosti Prahy. Samozřejmě se do toho započítávají i okolní lesy, hory a pole, střed tábora, kde se odehrává hlavní dění, má kolem 80 km². Ano, zdá se to hodně, ale ve skutečnosti to tolik není, tábor je sice celkem roztahaný po okolí, ale snadno si chůzi můžete zkrátit například jízdou na koni, ve stájích jich je vždy dostatek.
TÁBOR JUPITER
Je podobný Táboru Polokrevných, avšak s přísnějším režimem. Multigenerační tábor, kde je každé dítě v sedmi letech posláno za vlčí bohyní Lupou, aby se podrobilo zkoušce zda je zdatný Říman. Když se vrátí živé, uspělo. Nebydlí se tu ve srubech podle božských rodičů jako v Táboře Polokrevných, ale v kasárnách po jednotlivých kohortách. Každá kohorta se specializuje na něco jiného, ale v zásadě platí, že do první kohorty se dostanou jen ti nejlepší a do páté ti nejhorší. Tábor vede polokrevná dcera Bellony, Reyna a vlčí bohyně Lupa.
THALIINA BOROVICE
Je to skoro dvacet let, co do Tábora Polokrevných mířili tři polokrevní - Luke Castellan, syn Herma, Annabeth Chase, dcera Athény a Thalia Grace, dcera Dia. Pronásledovali je pekelní psi seslaní Hádem, bohem Podsvětí, který se na Dia hněval, že nedodržel přísahu z Druhé světové války o tom, že nikdo z Velké Trojky, tedy Zeus, Poseidon ani Hádés, nebudou mít žádné děti, aby se zamezilo proroctví o pádu Olympu.
Luke a Annabeth sedo tábora dostali, ale jen proto, že se Thalia obětovala. Zeus si této oběti všiml, zželelo se mu nad jeho jedinou dcerou, a dal Táboru Polokrevných dar. V místě, kde naposledy vydechla Thalia, vyrostla vysoká borovice a vytvořila okolo celého tábora ochrannou bariéru, která se bude zvětšovat podle růstu tábora a bude ho chránit před nestvůrami tak, jako ho Mlha chrání před zraky smrtelníků.
O šest let později byla borovice, a tudíž i Thalia, otrávena Lukem Castellanem, kterého posedl Titán času Kronos. Byla vyslána výprava vedená Clarisse LaRue, dcerou Área, do Moře Nestvůr pro Zlaté rouno, které dokáže vyléčit cokoliv. Výprava to byla komplikovaná, ale nebýt neschválené výpravy pod vedením Persea Jacksona, syna Poseidona a Annabeth Chase, dcery Athény, nedopadla by úspěšně. Borovice se vyléčila a dokonce i s jedním překvapením - čtrnáctiletá Thalia se vrátila zpět k životu, absolutně nedotčená časem, nezestárla. Po smrti Zöe Nightshade se stala hlavní Artemidinou Lovkyní.
Zlaté rouno ochrannou bariéru ještě více posílilo. Momentálně visí na nejnižší větvi borovice a hlídá ho drak Peleus. Většinou spí a Polokrevným neublíží, ale když se ocitne nebezpečí, které ohrožuje tábor a Rouno a není to jen nějaká potyčka Polokrevného s nestvůrou, neváhá zakročit. A že to není žádný prcek. Ovinutý kolem stromu se nezdá, ale měří dobrých dvacet metrů na délku.
POLOBOZI
Zvaní též jako polokrevní. Polokrevný je dítě smrtelníka a nějakého boha nebo dítě dvou polokrevných či polokrevného a boha. Druhý případ se častěji vyskytuje v Táboře Jupiter a třetí případ je vzácný, protože to ve vetšině případů vyvolává rozepře mezi bohy. Na první pohled vypadají jako běžní smrtelníci, ale snadno se dají poznat, protože většina z nich trpí dyslexií, jejich mozek je naorientovaný na starořečtinu/latinu, a hyperaktivitou s poruchou pozornosti (ADHD). O projevech zvláštních schopností zděděných po božských rodičích ani nemluvě. Jejich život je těžký, čím mocnější božský rodič, tím více nestvůrám voní a nestvůry jsou věčně hladové. Loví polokrevné, aby zbavily bohy jejich moci, jejich pěšáků, svrhly Olymp a temná zlá strana nestvůr, Titánů a Gigantů mohla ovládnout svět. Většinou se do tábora dostávají v doprovodu satyrů, svých smrtelných rodičů nebo sami shodou náhod. Dovedení do tábora samotným bohem je výjimka.
BOŽSKÝ BRONZ, IMPERIÁLNÍ ZLATO A STYXSKÁ OCEL
Tři kovy, kterým se nestvůry vyhybají velkým obloukem. Stačí jediný dotyk pod kůži a rozsypou se v prach. Božský bronz i imperiální zlato se těží na Olympu, kove v Héfaistových kovárnácha chladí ve vodách řeky Léthé. Jsou to podstatě skoro ty samé kovy, jen imperiální zlato je vzácnější a používají ho výhradně Římané, zatímco Řekové používají božský bronz. Skrze tyto kovy se také přenáší schopnosti polokrevného a umocňují se tím. Obyčejnému smrtelníkovi neublíží, zbraň z božského bronzu nebo imperiálního zlata jen neškodne projde tělem, zatímco polokrevnému, nestvůře, Titánům a vlastně všemu, co má nějakou spojitost s božskou polovinou světa, ublíží. Dokonce i bájní tvorové jako pegasi nebo draci se po zranění rozsypou v prach.
Styxská ocel je ale kov velmi speciální. Ne všichni polokrevní ho totiž zvládnou ovládat. Dokáží to jen děti temnějších bohů, hlavně Háda, dále Hypnoa, Morphea, Ereba, Thanata, Hekaté, Selené a ve vyjímečných případech i děti Área pokud jsou hodně mocné. Těží se v Podsvětí a je velmi vzácná, vzácnější než imperiální zlato a dokonce ani Héfaistos jí nemá rád, nerad s ní ková. Místo v Léthé se chladí v řece Styx a pro zbraně z tohoto kovu je typická čená nebo uhlově stříbrná barva. Nepřenáší se skrze ní schopnosti, ale zase se s ní dají porazit nesmrtelné nestvůry jako třeba kostlivci, lidově nazývaní Šedáci.
MLHA
Teď tu nemluvíme o mlze jako o oblaku vodní páry, ale o Mlze s velkým M. Mlha je asi ta nejúžasnější a nejčastěji se vyskytující věc, protože je všudypřítomná a šálí zraky smrtelníků. Jen málokterý smrtelník dokáže skrze Mlhu prohlédnout a většinou to bývají rodiče polokrevných nebo někdo, kdo s tím má spojitost.
Co vlastně taková Mlha dělá? V prvním případě kryje před smrtelníky jakékoliv nesmysly, cokoliv, co nepatří do jejich světa. Například polobožské zbraně, nestvůry a klidně obrovskou zlatou létající loď Argo II. Také kryje Tábor Polokrevných a Tábor Jupiter. Proto ho při pohledu z dálky nevidíte a nebo máte pocit, že se jakoby ztrácí. Silnější Mlha už dokáže ošálit i zraky polokrevných a nestvůr, stačí jen jí umět správně použít. Někteří polokrevní umí s Mlhou zacházet přirozeně, někteří se to musí naučit.
ORÁKULUM
Orákulum je bytost schopná předpovídat budoucnost a vyřknout mocná proroctví. Ve formě bez těla je to jakýsi zelený duch, který si musí co nejdříve najít hostitele, jinak nepřežije. Zřejmě posledním žijícím Orákulem je Delfské Orákulum sídlící v Rachel Elizabeth Dare. Orákula jsou neagresivní, většinu času jsou zticha a nechávají svého hostitele žít si svůj život. Ozvou se jen když je jich potřeba. Dalším "orákulem" je červená harpyje Ella, která má fotogenickou paměť a přečetla si všechny Sybilské knihy než byly zničeny.
BOŽSKÝ RODIČ
Když poprvé přijdete do Tábora Polokrevných, často vaše postava není vůbec obeznámena s božskou a polobožskou existencí. Pokud ano, nebo pokud jí to někdo objasní, zřejmě jste bez potíží prošli ochrannou bariérou, z čehož vyplývá, že jste buď polokrevný a nebo nestvůra. Pokud jste polokrevný, jeden z vašich rodičů je někdo z Olympských bohů, nebo nižších bohů. Bohové se setkávají s lidmi, když sestoupí na zem ve své lidské podobě. Obvykle si vybírají smrtelníky tak, že je dlouho pozorují z Olympu. Vy ale netušíte, kdo je váš božský rodič, pokud jste neměli v minulosti tu čest se s ním setkat, nebo vám to nesvěřil nikdo z vašich blízkých, kteří byli s vaší situací obeznámeni. V takovém případě se můžete kdykoliv během soboty dostavit k táboráku, kde vám Táborová vedoucí, kouzelnice Hekaté s pomocí svých schopností prozradí, kdo je vaším božským rodičem, tím pádem se stanete určenými. Do té doby přebýváte jako neurčení v přeplněném Hermově srubu. Nově je také zavedeno, že nemusíte navštěvovat táborák, aby se vaše postavy staly určenými, ale stačí odehrát tři libovolné hry s někým jiným, tréninky se samozřejmě nepočítají a napsat na blogový e-mail o určení, kde vypíšete kde a s kým jste hráli.
KORÁLKY
Korálky jsou v Táboře Polokrevných již několika letou tradicí. Náhrdelník s jednotlivými korálky je udáván každému táborníkovi na konci léta, tedy po jednom roku v Táboře Polokrevných. Vedoucí Tábora se vždy dohodnou, jaká událost byla za celý rok nejpodstatnější, například úspěch na výpravě, zabití nějaké nestvůry a tu nechají na korálky namalovat. U nás se korálky udělují každé tři měsíce, což ve skutečnosti znamená jeden rok v Táboře polokrevných. Je to trochu paradox, protože narozeniny postav se počítají podle reálného data, kdežto korálky ne. Je na nich vyobrazena tedy nejpodstatnější událost toho měsíce. Nově zavedeno je, že kdo zapíše své postavy do čistky dostane pro všechny tyto postavy automaticky náležitý počet korálků.
SCHOPNOSTI A ZBRANĚ
Schopnosti a zbraně o které si zažádáte při registraci nemáte ihned, jakmile vaše postava přijde do Tábora. Získáte je postupně během hry, kdy vám je určí vypravěč, například, když se vaše postava setká s nestvůrou nebo dokonce hned několika nestvůrami, máte větší šanci, že se pod tlakem u vaší postavy rozvine nějaká schopnost. Setkání s božským rodičem může být také velmi přínosné. Rodiče vám mohu věnovat zbraň, či schopnost. Zbraně, magické předměty a schopnosti se dají zakoupit v Hermově obchůdku, kde své body dovednosti vyměňujete za drachmy a za ty nakupujete. Drachmy se dají také získat například za příspěvky do knihovny. Jiné je to pokud je vaše postava instruktor, potom má svoje schopnosti a zbraně již od příchodu do tábora nebo ještě déle, záleží na vašem zpracování historie. Stejně tak, jako schopnosti či zbraně, mohou mít i body dovednosti díky létům tréninku, nebo jako zkušenostem, stačí jen do registrace napsat, v čem vaše postava ve funkci instruktora vyniká. Vaše postava může být instruktorem několika činností. Samozřejmě instruktor nesmí být vaše první postava.
LABYRINT
Labyrint. Bludiště postavené Daidalem na Krétě. Spolu s Daidalovou smrtí také zanikl Labyrint, ale znovu ho vystavěla Pasiphae. V Labyrintu plyne čas jinak a rozprostírá se v podzemí pod celým USA a dostanete se do něj buďto omylem, nebo když zmáčknete malý rovnostranný trojúhelník - deltu - symbol Daidala. Labyrint se nachází v lese pod Diovou pěstí a je do něj vstup zakázán. Výjimku tvoří organizovaná výprava.
OLYMP
Sídlo bohů, které se původně nacházelo na Řecké hoře se postupně přesuvá na západ spolu s vyspělou civilizací. Asi pětset let se nacházelo ve Střední Evropě a nyní se nachází ve Spojených státech Amerických, kde se nenachází přímo na hoře, ale se zemí je spojen dimenzionálním výtahem. Smrtelníci samozřejmě nic nepoznají díky Mlze. Současné jej můžete najít konkrétně v 600. patře Empire State Building. Možná existuje i v jiné dimenzi, jelikož je pohyblivý s velkou hmotností a smrtelníky prakticky nepozorovaný. V horní části je to velké město obsahující paláce olympských bohů a bohyň a rezidence pro mnohé menší řecké bohy a další bytosti, jako například Ophiotaurus. Po ukončení druhé války s Titány dostala Annabeth Chase příležitost přepracovat zničený Olymp. Olmyp je také známý jako místo, kde se rozhoduje spousta důležitých rozhodnutí. Bohové zde rozmlouvají a každý z nich zde má svůj vlastní masivní trůn, trůny samotné jsou uspořádány do obráceného písmena U. Pro smrtelníky je jediný možný způsob, jak se dostat na Olymp, projít okolo stráží v hale, která vás ale projít nenechá, pokud nemáte zvláštní povolení. Olymp je popisován jako ráj se zlatými budovami a šťastnými bytostmi. Sruby v Táboře Polokrevných jsou uspořádány stejně jako Trůny bohů. Většina bohů žije na Olympu, ale někteří dávají přednost svým královstvím a říším, jako například Hádés, či Poseidon. Ale po předchozích událostech již má svůj trůn i Hádes. Jako sídlo mocných Olympanů je Olymp velmi důležitý. Pokud by se rozpadly trůny bohů, Olymp by se také rozpadl, moc bohů by byla silně oslabena. Pokud by byly trůny zničeny a Olympanům by zůstalo dost síly na jejich opravu, bylo by možné škody napravit, do té doby by ale byli bezbranní vůči případným nepřátelům. Poškození Olmypu by se dotklo i spousty nižších bohů.
 

3 lidé ohodnotili tento článek.
Založeno: 11. února 2014 | Fandom: Percy Jackson